10 serier du skal se på Netflix under "lockdown"

MIN TRÆNING I SIDSTE UGE

Hvis du har set mine videoer og fulgt med på Instagram, så ved du at jeg gør meget i at bevæge mig hver dag. Og det gælder selvfølgelig også lige nu, hvor vi alle er “sendt hjem”. Jeg elsker at træne i Fitness med en masse vægte. Det nemt for mig at skifte mellem forskellige øvelse og komme hele kroppen rundt. Derfor blev jeg nødt til at finde på en ny måde ar bevæge mig på. Løb giver lidt sig selv, men jeg vil virkelig gerne have fat i mine muskler også. Og hvis jeg selv skal sige det, så har jeg fundet mig en rimelig god løsning, hvor jeg undgår at køre død i samme slags træning. Derfor deler jeg den med dig og håber at du kan finde noget inspiration og motivation til selv at komme igang.

Mandag – Træning af hele kroppen: 
Her finder jeg 9 øvelser som rammer hele kroppen. Det kan eksempelvis være armbøjninger, mavebøjninger, englehop osv. De 9 øvelser deler jeg ind i 3 sæt. De 3 sæt skal køres 4 gange igennem. Nedenunder kan du se et eksempel på 3 øvelser og hvordan jeg timer træningen. Her kan du selv skifte øvelserne ud så de passer til det område at kroppen du gerne vil træne.

3 øvelser – 4 sæt.
40 sekunder Lunge(20 pr ben) // Sæt det ene ben foran det andet og puls op og ned.
20 sekunder hvile
40 sekunder Side Raise // Sæt dig på en stol eller kant, fyld 2 flasker med vand(lige meget i hver) og løft dine strakte arme  op og ned  i skulder højde.
20 sekunder pause
40 sekunder Mountain Climber // Læg dig I planke og bevæg skiftevis knæene op mod albuerne.

Tirsdag – Løb
Jeg bruger Endomondo(app) når jeg løber. Lige pt. er jeg igang med det program der hedder “fra sofa til 10 km”. Det er et program der gør at man ikke overbelaster kroppen og derfor ikke får “nederlag” i ens træning. Efter kejsersnittet har det taget mig lang tid at komme ordentligt igang, men jeg føler endelig at jeg er ved at være der.
I tirsdags løb jeg 3,8o km i 2 intervaller. Jeg starter med at løbe i 10 minutter, i midten går jeg 3 minutter og så løber jeg igen i 10 minutter inden jeg “går af” i 5 minutter.

Onsdag – Hviledag
Det er vigtigt at give sin krop pauser, og i onsdags havde jeg sådan en. På de dage plejer jeg at lave ting i hjemmet og gå et par længere ture med Max og Luna.

Torsdag – Løb
Her løb jeg 3,30km uden intervaller. Jeg går mig varm i 2 minutter, løber i 20 minutter og “går af” i 5 minutter.

Fredag – Pilates
Som jeg startede med at skrive, så vil jeg helst ikke gå død i min træning. Derfor gik jeg på Youtube og fandt en pilates træning. Og det var virkelig godt! I fredags bruge jeg denne træning: https://www.youtube.com/watch?v=RDQmnzuE2q4

Lørdag – Pilates
Da fredagens træning var så god, besluttede jeg mig for at prøve endnu en pilates træning. Og jeg kastede mig derfor ud i en på 45 minutter. Og i dag, mandag, bøder jeg stadig for den. av av av, det er godt: https://www.youtube.com/watch?v=P921J1Fjoug

Søndag – Løb
I søndags stod på en lille løbetur på 2,50 km som jeg løb i et stræk. Og selvfølgelig gik jeg i 5 minutter til sidst for at køle ned og undgå skade.

Jeg håber at du kan finde noget inspiration i min ugentlige træning. Jeg vil i hvert fald gerne dele flere træninger med dig, hvis det kan give dig noget at tage dig til. Det fungerer i hvert fald rigtig godt for mig og mit mentale helbred at jeg bevæger min krop hver dag.

Tak fordi du læste med
N A T H A L I E

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

10 serier du skal se på Netflix under "lockdown"